12 Aralık 2012 Çarşamba

KÜBA



İlerde gidip görmek istediğim ülke Küba. neden Küba peki 15 saatlik yolculuktan sonra neyi merak ediyorum. yönetim şekli değişmeden yani mcdonalds açılmadan gidip görmek istiyorum. bildiğimiz gibi nereye mcdonalds açılırsa kapitalist yada sömürge altına girdiğimizin bir göstergesi oluyor. az sayıda böyle ülkeler varken gidip insanlığı yaşayış biçimini görmek lazım. Gelelim Küba hakkında kısa kısa bilgilere:)

  • resmi dili ispanyolca (sırf bu yüzden ispanyolca sevdam başladı biskolata erkekleriyle hiç alakası yok :)
  • Karaiplerdeki en kalabalık ülkedir.
  • para birimi Küba Pezosudur.
  • başkenti Havanadır. (ismi çok havalı değilmi ama)
  • UNESCO tarafından dünya kültür mirası listesine dahil edilmiştir.
  • çoşkulu, hareketli Küba müziği huzur ve mutlulu verici (en azından ben dinlemeyi çok seviyorum)
  • domuz eti,deniz mahsülleri,mısır siyah fasulye çok tüketilir. 
  • ülkede otostop çekenleri almak zorunludur. (bu kuralı çok sevdim )
  • küba purosu ve romu vardır. (Küba purosu hediye gelmişti denemedim ama kokusu çok çok ağır )
FİDEL CASTRO

Kübalı marksist devrimci ve Küba devriminin önderidir. Devrim sonrası devlet başkanlığı yaptı. 1976- 2008 arasında liderlik yapmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder